Nabídka psychoterapie pro děti a dospívající
Při práci s dětmi mi jde o to, aby se dítě u mně cítilo plně přijímané, bezpečně a mohlo se projevovat zcela přirozeně. V psychoterapii usiluji o vytváření vztahu, ve kterém dítě dokáže růst. Jemně reflektuji pocity dítěte způsobem, který u dítěte podporuje lepší pochopení sebe sama. Respektuji schopnost dítěte řešit vlastní problémy a dávám dítěti prostor, aby tak činilo. Vycházím z toho, že pokud dítěti věříme, uvolňujeme jeho kreativitu a můžeme mu tak napomoci k tvořivé změně.
Tak jako pro dospělé je psychoterapeutickým prostředkem a nástrojem změny rozhovor, tak pro malé děti je nejpřirozenějším projevem hra. Jazyk dospělých jsou slova, jazykem dětí je hra. Proto s mladšími dětmi využívám tzv. terapii hrou, jejímž hlavním prostředkem je právě hra.
Stejně jako květiny „vědí“, jak mají růst, má každé dítě v sobě velký potenciál tvořivě řešit své problémy a těžkosti. Smyslem mé práce je, aby dítě tyto své možnosti objevilo a naučilo se je využívat.
Můžete se na mne obrátit například v těchto situacích:
psychoterapeutické vedení v osobních, vztahových a rodinných problémech
- úzkostné a depresivní děti
- obtíže ve zvládání emocí a afektů
- komunikační potíže
- umět se zdravě prosadit
- dítě se sklonem k závislosti
- problémové vztahy s vrstevníky, sourozenci, rodiči, s autoritami, nebezpečí party
- krize v rodině (neshody mezi rodiči a dítětem, mezi rodiči vzájemně, rozvodová situace, dítě bez otce či bez matky, domácí násilí),…
psychologické poradenství školní problematiky
- poradenství o stylech učení – jak se efektivně učit
- profesní orientace studentů – správná volba střední školy
- problémy s přizpůsobením v třídním kolektivu – dítě na okraji třídního kolektivu
- neshody s učiteli, se spolužáky
- obtíže v komunikaci a spolupráci
podpora osobnostního růstu – rozvoj emoční a sociální inteligence
- rozvoj schopnosti diskutovat, komunikovat, řešit problémy a konflikty
- zvýšení zdravého sebevědomí
- rozvoj vzájemné úcty, sebeúcty a důvěry
- nácvik řešení zátěžových situací
- podpora a péče o nadané děti
krizová intervence - psychologické vedení a pomoc v období krize